Δημοσιεύτηκε στις

Μελέτη του πανεπιστημίου Χάρβαρντ για την σχέση μακροζωία-ξηροί καρποί

Οι ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Χάρβαρντ και το Ινστιτούτο Καρκίνου Dana-Farber, με επικεφαλής τον Τσαρλς Φουξ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό New England Journal of Medicine, μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 119.000 άνδρες και γυναίκες μεταξύ των ετών 1980-2010, όσον αφορά τις διατροφικές συνήθειές τους. Η έρευνα είχε τα εξής αποτελέσματα:

  • Oι άνθρωποι που τρώνε κάθε μέρα τουλάχιστον μια χούφτα (30γρ.) ξηρούς καρπούς, έχουν 20% μικρότερη πιθανότητα να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία κατά τα επόμενα 30 χρόνια, καθώς μειώνεται αισθητά ο κίνδυνος καρδιακού επεισοδίου αλλά και εμφάνισης κάποιας μορφής καρκίνου.
  • Oσοι έτρωγαν ξηρούς καρπούς μια φορά την εβδομάδα, εμφάνισαν μείωση 11% στη θνησιμότητα, όσοι έτρωγαν δύο έως τέσσερις φορές, είχαν μείωση 13%, ενώ για πέντε έως έξι φορές η μείωση αυξανόταν στο 15% και για πάνω από επτά φορές την εβδομάδα στο 20%.
  • Παράλληλα, έχουν μικρότερο βάρος, σε σχέση με όσους δεν τρώνε καθόλου καρπούς, κάτι που ανατρέπει την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη πως οι ξηροί καρποί παχαίνουν.
  • H Μεσογειακή διατροφή, σε συνδυασμό με τους ξηρούς καρπούς, μειώνει τον κίνδυνο καρδιολογικών προβλημάτων στους ηλικιωμένους, ιδίως όσοι βρίσκονται στην ομάδα υψηλού κινδύνου.
Δημοσιεύτηκε στις

Μελέτη του Αμερικανικού οργανισμού τροφίμων και φαρμάκων για την σχέση ευεξία-ξηροί καρποί

Το 2003, ο FDA (Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων) ενέκρινε τον ακόλουθο ισχυρισμό για τους ξηρούς καρπούς:

Επιστημονικές ενδείξεις, αλλά όχι αποδείξεις, προτείνουν πως τρώγοντας 42,5 γρ. ξηρών καρπών (1 ½ χούφτα) καθημερινά, ως μέρος μιας δίαιτας χαμηλής σε κορεσμένο λίπος και χοληστερόλη, ίσως μειώνει το ενδεχόμενο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων

Πέραν όμως από τις επιδράσεις των ξηρών καρπών στο καρδιαγγειακό σύστημα, μελέτες υποδεικνύουν πως η συχνή κατανάλωση ξηρών καρπών μπορεί να επιφέρει μείωση και στο ενδεχόμενο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Δημοσιεύτηκε στις

Σχέση ξηροί καρποί-εγκυμοσύνη

nutritional-benefits

Οι έγκυες γυναίκες που καταναλώνουν αμύγδαλα, ενισχύουν την ανάπτυξη των εμβρύων μέσα από το φολικό οξύ που περιέχεται στον καρπό και το οποίο παίζει βασικό ρόλο στη σωστή ανάπτυξη των κυττάρων και το σχηματισμό των ιστών του νεογέννητου.

Το φολικό οξύ, ακόμα, ελαττώνει τις πιθανότητες προβλημάτων στη γέννηση, όπως είναι οι τυχόν ανωμαλίες στο νευρικό σωλήνα, για αυτό φροντίστε για την υγεία των βρεφών, εντάσσοντας στη διατροφή σας τα αμύγδαλα.

Την περίοδο της εγκυμοσύνης ο οργανισμός έχει ανάγκη από 450 mg. μαγνησίου καθημερινά, προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος για πρόωρο τοκετό αλλά και να εξασφαλιστεί η σωστή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου. Μισό φλιτζάνι αμύγδαλα περιέχουν περίπου 200 mg. μαγνησίου, η οποία ποσότητα καλύπτει το 25% της ημερήσιας ποσότητας που χρειάζεται ο οργανισμός.

Επίσης, όλοι οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε Ω-3, που είναι απαραίτητα για τον εγκέφαλο του μωρού, ενώ σας εφοδιάζουν με μαγνήσιο και ψευδάργυρο.

Μία έρευνα του πανεπιστημίου Harvard για την σχέση αλλεργία-ξηροί καρποί…

Ο Dr. Michael Young, επίκουρος καθηγητής παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Harvard και οι συνεργάτες του, συνέλεξαν στοιχεία από 8.200 παιδιά που οι μητέρες τους συμμετείχαν σε έρευνα. Οι γυναίκες είχαν αναφέρει τι έτρωγαν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη τους. Περίπου 300 από τα παιδιά είχαν τροφικές αλλεργίες. Από εκείνα, τα 140 ήταν αλλεργικά στα φιστίκια και σε ξηρούς καρπούς με σκληρό κέλυφος (αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια κ.λπ.). Οι ερευνητές βρήκαν πως οι μητέρες που έτρωγαν τα περισσότερα φιστίκια ή ξηρούς καρπούς με σκληρό κέλυφος κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης -πέντε ή περισσότερες φορές την εβδομάδα- είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν τα παιδιά τους αλλεργία στους συγκεκριμένους καρπούς.

Ωστόσο, τα παιδιά των μητέρων που ήταν αλλεργικές στα φιστίκια ή στους ξηρούς καρπούς με σκληρό κέλυφος δεν είχαν σημαντικά χαμηλότερες πιθανότητες.


Βιβλιογραφικές αναφορές

  1. Sabate J. (1999). Nut consumption, vegetarian diets, ischemic heart disease and all-cause mortality: evidence from epidemiologic studies. American Journal of Clinical Nutrition 70; 500S-503S
  2. Jiang R. et al (2006). Nut and seed consumption and inflammatory markers in the multi-ethnic study of atherosclerosis. American Journal of Epidemiology 163;222-231
  3. Cortes B. et al (2006). Acute effects of high fat meals enriched with walnuts or olive oil on post-prandial endothelial function. Journal of the American College of Cardiology 48;1666-1671